מחיר שעת ייעוץ עסקי ומהו הערך המוסף שייעוץ עסקי מעניק לעסק | ערן קיי

מחיר שעת ייעוץ עסקי ומהו הערך המוסף שייעוץ עסקי מעניק לעסק


 

מחיר שעת ייעוץ עסקי - מהו המחיר הוגן עבור שירות שתפקידו להגדיל רווחים?

עולם הייעוץ העסקי הוא עולם עשיר בכלים שמטרתם היא לייעל ולפתח עסקים. וכאשר אומרים לייעל ולפתח, הדרך המרכזית, אך לא היחידה, למדוד את המודל של ייעוץ עסקי זה למדוד את הצמיחה של הרווחים, שבסופו של דבר זה הדבר שהוא נועד לעשות, וזו גם הסיבה שעסקים גדולים וקטנים בכל העולם בוחרים להסתייע בשירותי ייעוץ עסקי. אך איך יודעים אם מחיר שעת ייעוץ עסקי הוא מחיר משתלם, והאם שעת ייעוץ עסקי אכן יכולה להעניק לבעל עסק ערך מוסף.

ובכן, ראשית חשוב לציין שלמרות שאפשר לקיים פגישות חד פעמיות עם יועצים עסקיים, במקרים מסוימים בהחלט עדיף להסתייע בייעוץ יותר עמוק, שוטף, ולתקופה ארוכה, וזה בהחלט תלוי במצב העסק, השלב בו הוא נמצא, והסיבה שבגללה החלטתם לפנות לשירותי ייעוץ עסקי.

ולמרות זאת, כאשר מדובר בתחום של ייעוץ, צריך לזכור שהמטרה הסופית היא להביא את העסק למצב של הגדלת הרווחים באופן משמעותי, ולכן במקום לבחון ייעוץ עסקי על פי "מחיר", צריך להסתכל על התשלום כעל השקעה, והשקעה, כמו שאתם וודאי יודעים כאנשי עסקים, צריך לבחון מכמה זוויות לפני שמחליטים, האם כדאי להשקיע, והאם לא. במאמר זה נדון במחירון ייעוץ עסקי, במודלים השונים של הייעוץ שעל פיהם משתנה התמחור, ואיך יודעים לבחור באיזה יועץ עסקי להשקיע. כך או כך, לשאלה "כמה עולה ייעוץ עסקי?" אין תשובה אחת, וזה משתנה בין סוגי ייעוץ עסקי, תחומי ייעוץ עסקי, זמן עבודה, ניסיון ורקע של יועץ עסקי, וכמובן סוגי העסקים, גודל העסק, מס' העובדים, תקציבים, והצרכים של העסק.


 


 

שלושת האלמנטים שקובעים את מחיר שעת ייעוץ עסקי: טווח המחירים, עלויות נלוות, ושעות ייעוץ

כפי שכבר ציינו אין באמת מחיר שעת ייעוץ עסקי אחד וזה תלוי משתנים רבים. יחד עם זאת יש שלושה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון מראש וזה ייעוץ עסקי מחיר שעתי, עבור תוכנית מלאה, או ריטיינר, פלוס טווח מחירים משתנה שתלוי בצרכים של העסק, ביועץ העסקי ובניסיון והרקע שלו, וכמובן בזמן עבודה, והפרמטר השלישי זה עלויות נלוות, שחשוב להתייחס אליהן במיוחד אם בחרתם במודל של מחירון ייעוץ עסקי שעתי. מדוע? מכיוון שלפעמים בעלי עסקים בוחרים בשכר שעתי במחשבה שהם לא זקוקים להרבה שעות ייעוץ, ואז מוצאים את עצמם יוצרים קשר באופן דיי שוטף עם היועץ העסקי דרך הטלפון, מייל, או וואטסאפ.

כמו כן, צריך לזכור שלתחום הייעוץ יש גם השפעה על מחיר שעת ייעוץ עסקי, ויועץ עסקי שמתמחה בתחום ייעוץ עסקי פיננסי, לא גובה את אותו מחיר כמו יועץ עסקי בתחום השיווק, וכך גם לגבי יעוץ בתחום הניהול והתפעול וכו'. לכל מודל תשלום עבור ייעוץ עסקי יש את היתרון שלו וכיוון שמדובר בתחום מאוד מגוון, כך גם זה מתבטא במחירון ייעוץ עסקי. אז מהו הטווח מחירים, ואיך תדעו לבחור את המודל המתאים עבורכם ועבור הצרכים שלכם? בואו נפרט ונסביר.



 

המודל הראשון: מחיר שעת ייעוץ עסקי

המודל הראשון במחירון ייעוץ עסקי הוא המודל הישן והמוכר שהוא תשלום על פי שעת עבודה. כלומר? החלטתם לפנות לייעוץ עסקי ואתם עדיין לא מעוניינים בתהליך ארוך ומחייב, אבל יש לכם כמה סוגיות עסקיות ואתם מעוניינים להתייעץ עם יועץ עסקי מומחה. היתרון במודל זה שהוא באמת פתרון מצוין לבעלי עסקים שאינם מעוניינים בייעוץ עסקי כולל, הם מרגישים שהם בסוד העניינים ומה שהם מחפשים זה נקודת מבט חיצונית של יועץ עסקי באופן לא שוטף, או לחילופין מחפשים סיוע מאוד נקודתי, שאותו הם ינהלו ויבצעו לבד אבל הם מרגישים שהם כן זקוקים ליד מכוונת ומענה לשאלות בנושאים ממוקדים.

עבור מודל זה ניתן לקבל שירותי ייעוץ עסקי מסובסד על ידי המדינה, ומחירו הוא כ-92 ₪ לשעת ייעוץ עסקי. ברוב המקרים, בעל עסקים מעדיפים לפנות לייעוץ עסקי פרטי, והמחיר של שעת ייעוץ עסקי במגזר זה יכול אף להגיע ל- 3,000 ₪ לשעת ייעוץ ולעיתים גם יותר. אומנם ההבדלים הם עצומים, אבל צריך לקחת בחשבון שיועץ עסקי שגובה מחיר של אלפי שקלים לשעת ייעוץ, הוא בדרך כלל יועץ עסקי עם ניסיון רב ומוערך, ופגישת ייעוץ עמו יכולה להעניק לבעל העסק כלים משמעותיים לשיפור וייעול העסק, קשרים עסקיים, ותובנות. יועצים אלה הם בעלי סטטוס מוכר, והם אינם נוטים להיפגש עם כל בעל עסק, או באופן שוטף, אלא הם מידי פעם מעניקים ייעוץ עסקי ממוקד במודל השעתי.

לעומת זאת, קיימים חברות ייעוץ עסקי, ויועצים עסקיים שהם מאוד מוכרים בתחום, אשר מעניקים ייעוץ עסקי באופן שוטף וקבוע, ומיזם ערן קיי בבעלותו של ערן קנדלקר הוא אחד מהן. ערן קנדלקר הוא אחד היועצים העסקיים המובילים בעולם העסקים שמקדיש את חייו המקצועיים לסיוע וייעוץ ליזמים ובעלי עסקים להקים ולנהל עסקים מצליחים. מחירה של פגישת ייעוץ  אישית וחד פעמית עם ערן קנדלקר שאורכה שעה וחצי עולה 1,500 ש"ח פלוס מע"מ, ולעיתים מספיקה פגישה אחת כדי לשים את העסק על המסלול ולתת לו ערך רב.

המודל השני: מחיר שעת ייעוץ עסקי - הריטיינר

מודל הריטיינר הוא מודל תשלום הבנוי על תמחור חודשי שנקבע מראש על סמך כמות שעות חודשית והערך המוסף בליווי חודשי. לשם כך, על בעל העסק והיועץ העסקי לסכם את הצרכים של העסק ולהבין כמה שעות עבודה חודשיות נדרשות לביצוע העבודה. הריטיינר כולל בתוכו מספר קבוע של פגישות שבועיות פלוס זמינות להתייעצויות שוטפות. יחד עם זאת, חשוב לדעת שהחודשים הראשונים של תהליך העבודה הם הרבה יותר עמוסים והעלות שלהם תהייה יחסית גבוהה יותר מהשלבים המתקדמים יותר של התהליך.

החודשים הראשונים כוללים אבחון של העסק ושל הצרכים שלו, מחקרי שוק, ובניית תכנית כלכלית או עסקית, תלוי בתחום הייעוץ. הריטיינר הוא מודל מציין עבור בעלי עסקים שמעוניינים בליווי עסקי שוטף ובזמינות של היועץ לשאלות ופגישות נוספות. מחירון המודל הזה מאוד תלוי בתחום הייעוץ, בניסיון וברקע של היועץ העסקי, ובתוכנית העבודה החודשית שנקבעת מראש. המחירים יכולים לנוע בין 1,000-1,500 ש"ח ליועצים עסקיים בתחילת דרכם, בעוד המחירים המקובלים בתחום יכולים לנוע בין 5,000-10,000 ₪ לחודש. במקרים של ייעוץ עסקי עבור חברות גדולות ותקציבים גדולים, ולרוב עם שדרה ניהולית ניהולית רחבה, וכאשר מדובר ביועצים עסקיים שמעניקים לעסק צמיחה משמעותית של הרווחים, העלות יכולה אף להגיע ל-25,000-30,000 ש"ח לחודש.

כך או כך, מדובר בהשקעה חודשית, שמטרתה היא להגדיל משמעותית את הרווחים תוך חצי שנה עד שנה וחצי. ערן קיי לדוגמא גובה ריטיינר חודשי של 9,000 ₪ לחודש כמחיר התחלתי, וביחס למעמד של ערן קנדלקר כיועץ עסקי מומלץ עם ניסיון של ייעוץ למאות עסקים מצליחים בארץ ובעולם, מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד. בסופו של דבר הריטיינר הוא עבור עסקים שרוצים להסתייע בייעוץ עסקי חודשי ושוטף, והיתרון הבולט של מודל זה הוא שהעסק בעצם "שוכר" לעצמו סיוע מקצועי של מומחים בעסקים שמנהל בקרה שוטפת לעסק.

המודל השלישי: מחיר שעת ייעוץ עסקי בעבור תכנית ייעוץ עסקי

המודל השלישי הוא מודל שגובה מחיר קבוע מראש על פרויקט או תכנית ייעוץ עסקי שיכולה להימשך בין שלושה חודשים ועד שנה בדרך כלל. המשמעות של הדבר היא שבעל העסק משלם מחיר כולל על תהליך שנקבע לו תאריך התחלה ותאריך סיום, ובמהלכו הוא מקבל מעבר לפגישות הייעוץ גם תכנים וחומרים נוספים, כגון חומרים דיגיטליים, מפגשים קבוצתיים, תוצרים עסקיים שונים וכו'.  היתרון הבולט של מודל זה הוא עבור שני סוגי "לקוחות", הסוג הראשון זה בעלי עסקים שרוצים סיוע ייעוץ עסקי מובנה וממוקד בו הם יודעים בדיוק מה הם צריכים משירות של ייעוץ עסקי, לעומת זאת, הסוג השני זה דווקא בעלי עסקים שצריכים ייעוץ עסקי הרבה יותר יסודי ממודל המחיר השעתי שייצא להם לא משתלם, משום שהם צריכים גם תוצרים ותכולות נוספות, מעבר לפגישות הייעוץ וההתייעצויות השוטפות.

העלויות של מודל זה יכולות לנוע בין 10,000 ₪ לתוכנית של שלושה חודשים לדוגמא, עם יועץ עסקי בתחילת דרכו, ויכולים אף להגיע לעלות של 120,000 ש"ח, עם יועץ עסקי מנוסה מאד עבור תכנית ייעוץ עסקי שנתית, ולרוב כוללת גם תוצרים נוספים, כתלות בצרכים של העסק ושל בעל העסק. כפי שכבר ציינו, אין באמת מחירון קבוע למודל זה מכיוון שיש פרמטרים שונים המשפיעים על המחיר, כמו תחום הייעוץ (תחומי ייעוץ שונים מתומחרים באופן שונה), סוג תוכנית העבודה, למשל האם מדובר בבניית תוכנית כלכלית, או בבניית תוכנית אחרת, הניסיון של היועץ העסקי, והרקע שלו.

יועץ עסקי שמגיע עם רקע של ייעוץ עסקי מוכח עבור הקמה וליווי עסקים, או לחילופין , ניסיון מעשי בניהול עם הצלחות אישיות מסחררות בעולם העסקים, יגבה באופן טבעי יותר מיועץ עסקי שהגיע מהאקדמיה או שניסיונו עוד יחסית ראשוני. לדוגמא, ערן קנדלקר בעליה של מיזם ערן קיי גובה עבור מודל מחירון זה שכר של 30,000 ₪ לתהליך של חצי שנה, במחיר הטבה לזמן מוגבל. חצי שנה שבה עומד לרשותכם אחד מהיועצים העסקיים הטובים בתחום, ושבונה עבור כל עסק תוכנית עבודה ואסטרטגיה מותאמת אישית לצרכים, ולמבנה העסק.


 

טבלת מחירי שוק של ייעוץ עסקי

 ייעוץ עסקי שעתיליווי עסקי חודשיתוכנית ליווי עסקי
יתרונות

ללא התחייבות לתקופה

ייעוץ נקודתי לאתגר

לרוב כולל ליווי בין הפגישות

מחיר משתלם

ערך מוסף בליווי

חסרונות

אין ליווי בין הפגישות

אין אפקט של תהליך

התחייבות לחודשהתחייבות לתקופה
עלות יועץ מטעם המדינה92 ₪עפ"י כמות הפגישותעפ"י כמות הפגישות
עלות יועץ עסקי מתחיל250 ₪ - 500 ₪1,500 ₪ - 3,000 ₪5,000 ₪ - 10,000 ₪
עלות יועץ עסקי וותיק ומנוסה750 ₪ - 2,500 ₪3,000 ₪ - 12,000 ₪30,000 ₪ - 120,000 ₪



לתיאום שיחת ייעוץ עסקי ללא עלות מוזמנים להשאיר פרטים בטופס:




 

סוגיה נפוצה: בנק שעות או ריטיינר?

אז מה בעצם עדיף, ואיך תדעו מה טוב יותר עבורכם? ובכן, בתור התחלה, חשוב שתהיו ממוקדים ותענו לעצמכם מדוע אתם מעוניינים בשירותי ייעוץ עסקי ומה הציפייה שלכם ממודל זה, זה יעזור לכם להבין את הכיוון של מה אתם מחפשים ואיזה מודל יכול להתאים לכם יותר. כמו כן, אין ספק שבנק שעות הוא מודל שמאוד מתאים לאנשים שתמיד מעוניינים שיהיה להם משהו ביד "ליתר ביטחון", כלומר? בנק שעות הוא מאוד יעיל עבור בעלי עסקים שעדיין לא ממש בטוחים מה הצורך שלהם בשירות ייעוץ עסקי, אבל הם מבינים שזה הרבה יותר מפגישה שבועית.

מצד אחד, הם עדיין לא מעוניינים בהתחייבות לתהליך של ריטיינר, אך מצד שני עוד לא פסלו את הצורך, ולכן עבורם תשלום על פי פרויקט, או בנק שעות שמעניק להם איקס שעות שכולל ייעוץ שוטף, יכול להיות מודל מצוין כדי לבחון את היעילות של ייעוץ עסקי, והאם הם מעוניינים להפוך את זה למשהו קבוע. לעומת זאת, מודל הריטיינר הוא עבור אנשים שאין להם זמן או רצון בניסויים, הם יודעים שהם זקוקים לסיוע חודשי של יועץ עסקי, והם מוכנים להתחייב לתהליך ולמתודה, ולשלם ליועץ שכר חודשי עבור שירותיו. מה עדיף? בסופו של דבר רק אתם יודעים מה אתם צריכים, וכמובן שיש המון השפעה למצב העסק שלכם, הניסיון שלכם בעסקים, והרצון שלכם בייעוץ.



 

כיצד נקבע המחיר למה חשוב לא להתפשר ולקחת יועץ עסקי מומחה?

אנו יודעים שהמודלים השונים והמחירון של ייעוץ עסקי יכול לבלבל ואף להרתיע, אז בואו נסכם את הנושא באופן פשוט ומתומצת. האופן שבו נקבע מחיר של ייעוץ עסקי בסוף תלוי ומשתנה לפי הפרמטרים הבאים: ניסיון של יועץ עסקי, רקע עסקי, זמן עבודה, מודל עבודה, ותחום עבודה. כמו בכל המקצועות, שירותי יעוץ עסקי כוללים תחומים שונים שהעלות שלהם היא שונה, כגון, מומחה לפיננסים, שיווק, תפעול, ניהול, ייעוץ ארגוני ועוד. גם במגזר הציבורי, והממשלתי, למקצועות שונים יש שכר שונה, וכך גם בייעוץ עסקי.

יחד עם זאת, לא פעם בעל עסק זקוק לייעוץ עסקי ביותר מתחום אחד, ומחפש יועץ עסקי שגם ייעל את ניהול הכספים, אך גם יבנה אסטרטגיה שיווקית שתגדיל את המכירות, ולכן יש הרבה יועצים שמתמחים ביותר מתחום אחד, או לחילופין, יש חברות ייעוץ שמעניקות לבעל העסק את כל סוגי הייעוץ שהעסק צריך, גם אם זה כרוך בסיוע של יועץ חיצוני המתמחה בתחום שבה החברה אינה מתמצאת בו מספיק.

כמו כן, ייתכן ואתם תוהים למה בעצם לא לפנות לייעוץ עסקי מסובסד נכון? ובכן, קודם כל, זאת בהחלט החלטה שלכם, אך אין ספק שקיים הבדל עצום באיכות של ייעוץ עסקי מסובסד, לעומת ייעוץ עסקי פרטי, והסיבה לכך שהמומחים שמעניקים ייעוץ עסקי במגזר הפרטי, הם בדרך כלל יועצים עסקיים שמעניקים את הזמן והיחס הראוי לכל לקוח, כפי שרק שירות פרטי יכול לעשות, וזה תקף לכל תחום. בנוסף, ייעוץ עסקי פרטי נעשה על ידי יועצים עסקיים שהניסיון והכלים שיש להם לתת כאנשי עסקים שמכירים את התחום לעומק, וכבר הוכיחו את ההצלחות שלהם, יכולים לשפר באופן משמעותי את מצב העסק. יש הרבה תחומים בעסק שכדאי וצריך לייעל מבחינת עלויות מיותרות, אך דווקא תחום הייעוץ העסקי הוא תחום שלא כדאי להתפשר עליו. איכות תמיד עולה יותר, ותמיד נוח לנו לחשוב שאם אפשר לחסוך אז למה לא, נכון? אבל בשורה התחתונה, המטרה של ייעוץ עסקי היא להגיע לתוצאות, ולהתפשר על איכות העבודה, זה להתפשר על הגעה ליעדים.

 

זקוקים לסיוע של שירות ייעוץ עסקי מקצועי ואיכותי במחירים הוגנים?

אנחנו בצוות של ערן קיי נשמח להכיר אתכם ולסייע לכם לממש את החזון העסקי שלכם. ערן קנדלקר מייסד המיזם, הוא אחד היועצים העסקיים הטובים בתחום שכבר ליווה וסייע למאות עסקים לממש את הפוטנציאל שלהם. עם רקע מקצועי מרשים של ניהול והקמה של חברות בארץ ובעולם, תשוקה אמיתית לעולם העסקים, ורצון עז לעזור לאנשים להגשים את החזון שלהם, ערן קנדלקר מסייע לכם לייעל ולפתח את העסק שלכם באופן מקצועי עם גישה נעימה ובגובה העיניים.

הערך העליון של ערן קיי זה עבודה משותפת הבנויה על שקיפות ואמון. הייחודיות של הצוות שלנו זה היכולת לאבחן כל עסק באופן פרטני ולבנות עבורו תכנית עסקית מותאמת אישית על פי הצרכים של העסק בלבד, ללא התאמה כללית לאחד מהמודלים הקבועים שלרוב אנשים פוגשים בתחום הזה.

שירות ייעוץ עסקי ערן קיי נחשב לאחד המיזמים המוכרים בתחום, וזאת בזכות העובדה שאנו מעניקים שירותי ייעוץ עסקי ברמה הגבוהה ביותר ובמחירים נוחים והוגנים.

מעוניינים לשמוע עוד? אנחנו בערן קיי מזמינים אתכם לערוך איתנו שיחת ייעוץ עסקי קצרה וממוקדת לגמרי בחינם. בשיחה הזאת נכיר, נענה לכם על כל שאלה, ונראה במה אפשר לסייע לכם.
אם נבין שנכון לנו לעבוד ביחד, גם תקבלו הצעה לתהליך ליווי עסקי מותאם אישית.
שיחת ההיכרות אינה מחייבת אתכם בכלום, ואם תחליטו שלא להמשיך בתהליך אז אנחנו נודה לכם על זמנכם, ונאחל לכם ולעסק שלכם המון בהצלחה.





צרו קשר

לתיאום שיחת ייעוץ עסקי ללא עלות מוזמנים להשאיר פרטים בטופס:

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.